Home > TTC Zuid-Holland > Trainers van het TTC Zuid-Holland

Trainers van het TTC Zuid-Holland

Barbara Koot

Barbara Koot is dressuurtrainer. Ze rijdt al vanaf haar 7e paarden en traint ze professioneel vanaf mijn 18e.
“Ik heb 6 medailles gewonnen op 3 jeugd EK’s en ben bij de senioren in 1995 Nederlands Kampioen Lichte Tour geweest en was reserve voor Sydney, de Olympische Spelen.
De basis van mijn opleiding is respect voor het paard en respect voor de ruiter. Het rijden van dressuur is geweldig, maar heel moeilijk en daarom moet je als trainer opbouwend en positief zijn. Mijn persoonlijke gedachte over het trainen is -“een goede trainer past zich aan de leerling en het paard aan.Want iedereen is anders, reageert anders, heeft andere kwaliteiten en ook een andere manier van leren.”

Bob Tenwolde

Bob Tenwolde traint dagelijks paarden op elk niveau op zijn complex onder de rook van Gouda.  Bob begon zijn carriere in Duitsland, in de stallen van Jean Bemelmans, Dr. Schulten-Baumer en Isabell Werth.

Edwin Hoogenraat

Edwin HoogenraatEdwin Hoogenraat begon 18 jaar geleden in Hoofddorp Stal Hoogenraat met een kleine springstal. Wat toen is begonnen met 7 paarden is nu uitgebreid tot een bedrijf met paarden van alle niveaus met ongeveer 25 paarden.
Edwin is in het bezit van een O.R.U.N instructeurs diploma, is coach trainer niveau 5 en is lid van De Verenigde Sportpaardenhandel Nederland (VSN). Edwin wil de jonge beloftes van het TTC Zuid-Holland graag helpen en de juiste weg wijzen. In de eerste fase is dat vooral rijtechnisch, daarna ook met andere zaken zoals met druk omgaan, het belang van de juiste materialen, planning, management, etc.

Richard Kapteyn

Richard KapteijnRichard Kapteyn heeft een spring- en africhtingsstal in Vleuten. Hij is fulltime bezig met de paardensport als  instructeur en actief wedstrijdspringruiter op (inter)nationaal niveau. Richard wil de talenten van het TTC Zuid-Holland zoveel mogelijk informatie geven tijdens het trainingsprogramma. Dat maakt de talenten wijzer zodat zij heel bewust gaan nadenken hoe en waarom ze een bepaalde aanpak kiezen.